Oranjeconcert 22 april 2017

foto Joop Wesseling (unity.nu)

Ook dit jaar organiseerde de Leiderdorpse Oranjevereniging ter gelegenheid van Koningsdag een concert voor ouderen. Hiervoor was dit keer ons Doeshavenkoor uitgenodigd. Op 22 april verzorgde het koor in de Scheppingskerk een optreden voor 250 enthousiaste gasten. Bij wijze van proef werden de teksten van de gezongen liedjes met bijpassende illustraties via beamers op de muur van de kerk geprojecteerd. Zoals verwacht, werden de bekendere liedjes nu ook uit volle borst meegezongen door het publiek.
De sfeer zat er goed in, want de hele zaal, Leiderdorps burgemeester Laila Driessen incluis, deinde mee als de muziek daar om vroeg. Het koor was blij met de begeleiding van onze accordeonisten die voor het eerst ondersteuning kregen van de nieuw slagwerker Willem van der Velde. Met het zingen van het Wilhelmus werd het optreden afgesloten. Het publiek kon daarna nog genieten van een ouderwetse loterij, met prijzen die door de lokale ondernemers ter beschikking waren gesteld.
Dirigent Leo van der Mast was tevreden over het optreden, en ook voorzitter Hennie Pikaar sprak lovende woorden: “Wie heeft ooit kunnen bedenken dat we met z’n allen dit niveau zouden kunnen halen… Echt iedereen heeft met volle teugen kunnen genieten. Dit belooft nog iets voor de toekomst” (GJM)

Reacties zijn afgesloten.