Optreden Alrijne Ziekenhuis 28 januari 2017

Na een succesvol optreden vorig jaar, bracht het koor opnieuw een bezoek aan het Leiderdorpse Alrijne Ziekenhuis, en wel op zaterdag 28 januari. Dankzij de inzet van verplegend personeel en vrijwilligers, werd de centrale hal van de derde verdieping in no-time omgebouwd tot een ware concertzaal.  Verschillende patiënten werden met bed en al naar de hal gereden, samen met een flink aantal, soms van een infuus voorziene, lopende ziekenhuis bewoners. Daarnaast waren er meerdere familieleden van patiënten en vrijwilligers onder het gehoor.

Helaas waren accordeonistes Astrid en Cobi afwezig, maar onze chef accordeonist Boudewijn, die voor het ritme werd gesteund door Janco, speelde de sterren van de hemel. Ook onze solozanger Karl bleek te hebben moeten afzeggen: hij was wegens ziekte afwezig.

De zaal kon het optreden, met een selectie van Nederlandse en Engelse shanty liedjes bijzonder waarderen. Als verrassing kregen de patiënten tot slot, namens het koor, een prachtige rode roos uitgereikt. Een geste die mogelijk was gemaakt dankzij sponsoring door Wim L.

Met de belofte volgend jaar terug te komen, en een toegift, in de vorm van Vader Abraham’s “Het kleine café aan de haven” sloten we af.

Categorieën: Optredens

Reacties zijn afgesloten.