Over het koor

Het Doeshavenkoor heeft haar thuishaven in Leiderdorp.

Vaartocht 2007 003Het koor is in 2008 (volgens overlevering) ooit ontstaan toen een aantal leden van de daar gevestigde watersportvereniging samen op vakantie waren op de Hemmen. Na een genoeglijke avond met de nodige limonade begon men spontaan te zingen.

Dit klonk zo goed, dat ter plaatse besloten werd tot het oprichten van een eigen shantykoor.

Waar aanvankelijk alleen leden van de Watersportvereniging Doeshaven mochten meezingen, werd al snel besloten ook landrotten toe te laten.

Het Doeshavenkoor komt bijeen in de maanden waarin een ‘R’ voorkomt , dus van september tot en met april. Tweemaal per maand, op maandagavond van 19.30 tot 22.00 uur oefent het koor dan in het clubgebouw ‘de Roef’ van de Doeshaven, Boomgaardlaan 16, Leiderdorp.

Daarnaast treedt het koor een aantal keren per jaar op, o.a. in zieken- en verzorgingshuizen.

BESTUUR: Gert-Jan Mentink, voorzitter
  Niek de Wolf, secretaris